In Copenhagen, a Design Fair Forges On في كوبنهاغن، معرض تصاميم يشق طريقه رغم العراقيل

Taking place amid the pandemic, this month’s 3daysofdesign debuted a range of lighting and furniture

Author : MAIRI BEAUTYMAN
Source : Architectural Digest Middle East
Publication Date : 14/09/2020

With social-distancing guidelines in place and plenty of free hand sanitizer to go around, Copenhagen served as the setting for what was arguably the world’s first major design fair to take place mid-pandemic. Staged September 3–5 in showrooms throughout the Danish capital, 3daysofdesign was unexpectedly bountiful—with dozens of launches demonstrating the nimbleness of this robust industry. 

 

مطبّقة إرشادات التباعد الاجتماعي وموزّعة الكثير من معقمات اليدين المجانية، استقبلت كوبنهاغن أهم معرض تصميم في العالم، يقام خلال زمن الوباء. وأقيم المعرض من 3 إلى 5 سبتمبر في صالات عرض توزّعت على الأراضي الدانماركية، وكان 3daysofdesign ناجحًا بشكل غير متوقع - حيث شهدنا العشرات من الإطلاقات الجديدة برهنت عن حنكة هذا القطاع الصناعي القوي.

Lighting proved to be one especially strong category. In three Instagram-worthy wooden cabins situated within a grassy field, Lyfa, a Danish company that shuttered in the 1990s, made its bright relaunch. With an archive spanning over a century, Lyfa made its fresh start with 50 different pendant, wall, floor, and table lamps—all of which were re-conceived under the watchful eyes of the husband-and-wife design duo behind GamFratesi. Of particular note was a playful matte-painted steel and solid brass Up/Down pendant. Designed by Bent Karlby in 1959 as part of his Mosaik series, the pendant emits light in two directions thanks to its dual conical appendages.

 

وأثبتت الإضاءة بشكل خاص بأنها فئة قوية. فبداخل ثلاث أكواخ خشبية في حقل أخضر شبيهة بالصور الرائعة التي نراها على إنستغرام، عادت شركةLyfa  لتنطلق بالعمل من جديد، وهي شركة دنماركية أغلقت أبوابها في التسعينيات. متمتّعة بأرشيف يمتد لأكثر من قرن، إنطلقتLyfa  ببداية جديدة مع 50 مصباحًا معلقًا وجداريًا وأرضيًا ومصابيح طاولات مختلفة - أعيد تصميمها بالكامل برعاية ثنائي التصميم الذي عمل على  GamFratesi.

وقد لفتنا مصباح متدلٍ مصنوع من الحديد المطلي غير اللامع  والنحاس الصلب، يضيء إلى الأعلى وإلى الأسفل. وتم تصميم المصباح بواسطة Bent Karlby عام 1959 كجزء من مجموعة Mosaik الخاصة به، وهو مصباح يبعث الضوء في اتجاهين بفضل أكسسواراتها المزدوجة.


The relaunch of Danish company Lyfa took place within three scenic cabins. Photo: Courtesy of Lyfa



 


The Mosaik Up/Down pendant by Bent Karlby, designed in 1959 and relaunched by Lyfa. Photo: Irina Boersma




Thinking along similar historical lines, Louis Poulsen reached into its own archives, emerging with the layered PH Septima by Poul Henningsen. The design’s dramatic presence is defined by seven etched and transparent glass shades, which have been retooled for better balance. Notably, the pendant was last seen as a prototype in 1928.



وبطريقة مماثلة، عاد لويس بولسن إلى أرشيفه الخاص، لينتقي PH Septima المتعددة الطبقات من تصميم  .Poul Henningsen والملفت في هذا التصميم شكله المصنوع من سبع طبقات زجاجية محفورة وشفافة أعيد استخدامها لخلق توازن أفضل. والجدير بالذكر أن المصباح المتدلي هذا قد شوهد آخر مرة عندما كان لايزال نموذجًا أوليًا سنة 1928. 

 

 

Elsewhere, Umanoff, a brass and walnut pendant light by Arthur Umanoff, was among introductions by Menu. The brand selected The Audo, one of the week’s buzziest venues, as its headquarters and showroom. Another hotel, Hotel Herman K, which also happens to share an owner with furniture brands Paustian and Warm Nordic, turned some of its interiors into an exhibitions space. Furnishings from both brands filled the hotel, thanks in large part to their collective owner.

 

في مكان آخر، كان أومانوف، وهو مصباح متدلٍ مصنوع من النحاس وخشب الجوز من تصميم آرثر أومانوف، من بين القطع التي قدّمتها شركة Menu. و اختارت هذه العلامة التجاريةThe Audo ، أحد أكثر الأماكن ازدحامًا خلال هذا الأسبوع، كمقر رئيسي وصالة عرض لها.

وحوّل فندق آخر ، فندق Herman K ، الذي يملك صاحبه أيضًا قسمًا من شركات Paustian و Warm Nordic ، حوّل بعض تصميماته الداخلية إلى مساحة للمعارض. ملأت المفروشات من كلا العلامتين التجاريتين الفندق، وذلك بفضل مالكها المشترك.

The PH Septima pendant light by Poul Henningsen for Louis Poulsen. Photo: Courtesy of Louis Poulsen



 


Lamps and lighting options aside, Silhouette, a collection of mirrors available in oval or rectangular shapes by OEO Studio for Fredericia, showed products made out of wood and glass. Slim and understated in classic Danish style, the oiled walnut frames could easily slip into just about any interior. Also from Fredericia, the Sequoia pouf by Space Copenhagen offers flexible comfort while paying homage to the Sequoia tunnel tree, a bored-through American redwood that allowed cars to pass through. Upholstery options include sheepskin—a fluffy luxury seen more than once at this year’s fair.

 

بعيدًا عن المصابيح وخيارات الإنارة، تضمنت Silhouette ، وهي مجموعة من المرايا المتوفرة بأشكال بيضاوية ومستطيلة من OEO Studio for Fredericia ، قطع مصنوعة من الخشب والزجاج. رقيقة وبسيطة وذات طراز دنماركي كلاسيكي، يمكن لإطارات الجوز اللامعة أن تتناسب مع أي تصميم داخلي. وتقدّم Fredericia  أيضًا، Sequoia pouf  من تصميم Space Copenhagen ، مقاعد توفّر راحة مرنة وتكرّم جمال شجرة Sequoia ، وهي شجرة ضخمة من خشب أحمر أمريكي تسمح للسيارات بالمرور. ويشمل التنجيد جلد الغنم - وهو قماش رقيق شوهد أكثر من مرة في المعرض هذا العام.

 
Furnishings by Warm Nordic and Paustian were on view in the lobby at Hotel Herman K, as part of a 3daysofdesign initiative. Photo: Courtesy of Paustian








 
An oval Silhouette mirror, designed by OEO Studio for Fredericia. Photo: Courtesy of Fredericia


Finally at the Kvadrat showroom, an exhibition canceled last spring finally made its debut. “Knit! by Kvadrat,” the fourth in a series and originally planned for Salone del Mobile, explored the untapped potential of knitted textile as revealed by 28 designers. The colorful presentation of how far textile boundaries can be pushed was also a fitting message of resilience.


أخيرًا، تم تنظيم معرض، كان قد تم إلغاؤه في الربيع الماضي، في صالة عرض Kvadrat . "Knit! من تصميمKvadrat ، "هي المجموعة الرابعة في سلسلة من القطع التي كان من المخطط عرضها أصلاً في Salone del Mobile. واستكشفت المجموعة الإمكانات غير المكتشفة للمنسوجات المحبوكة، وذلك عبر 28 قطعة مصمّمة. وكشف العرض الغني بالألوان مدى قدرة النسيج على التحوّل وعكس مرونته.

The Sequoia pouf by Space Copenhagen for Fredericia is seen here alongside the Ditzel lounge by Nanna and Jørgen Ditzel. Photo: Courtesy of Space Copenhagen


























An unexpected green-tinted transparent glass base supports the reclining seat of Coalesce by Studio Truly Truly. Featured in “Knit! by Kvadrat,” the lounge chair is upholstered in the Gentle 2 knitted textile by Kvadrat. Photo: Luke Evans


























Click Here To Access The Full Article